Pokhara, Annapurna Yürüyüşü

Gölün kıyısında sevimli bir şehir Pokhara, Katmandu’dan sonra aşırı temiz ve düzenli geliyor bize.. Annapurna bölgesi trekking ve tırmanışları için bir durak noktası.

IMG-20150224-WA0022

Bizim de amacımız Annapurna bölgesinde kısa bir trekking yapmak. Katmandu’dan yürüyüş için izinlerimizi alıp geldik her trekking için olduğu gibi. Gölün kıyısında dinlenip, yürüyüş rotamızı belirleyerek geçiriyoruz şehirdeki 2 günümüzü.

DSCN4532   DSCN4538

Nayapul’dan başlayıp, Ghorepani – Poon Hill – Gandruk üzerinden küçük bir daire çizip tekrar başladığımız nokta olan Nayapul’da bitirmeyi planlıyoruz. Everest bölgesinde farklı, daha ulaşılabilir yerlerden başlıyor yürüyüşümüz. İlk gün, dağ manzarasından çok nehir ve köy manzaraları eşliğinde yavaş yavaş tırmanıyoruz.

Köyler “ben burada yaşasam keşke” duygusu uyandırıyor bizde, çok temiz çok bakımlı everest bölgesinde Lukla – Namche Bazaar arasındaki köyleri hatırlıyoruz.

DSCN4572   DSCN4574

İkinci günün rotası yorucu. Sürekli bir tırmanış ile akşama doğru varıyoruz Ghorepani’ye. Soba başında dünyanın bir çok yerinden bir çok insanla keyifli sohbet ediyoruz.

DSCN4578  DSCN4609

Yolda olmanın en keyifli yanı her gün yeni insanlarla tanışmak sanırım. Her gün yeni insanlar katıyoruz hayatımıza, zenginleşiyoruz her birinin hikayesiyle. Üçüncü gün büyük gün, sabah 5’te yola çıkıyoruz gün doğumu için. Hedefimiz muhteşem manzaralı “Poon Hill” ( 3210m ) tepesine varmak.

DSCN4591   DSCN4615

Çok kalabalık bir turist grubuyla çıkıyoruz Poon Hill’e, yol sadece 1 saat sürse de yorucu. Gün Annapurna ve çevresindeki dağları büyüleyici bir şekilde aydınlatarak doğuyor. Nefesimizi tutuyoruz muhteşem manzara karşısında.

Annapurna manzaralı Poon Hill de mi, Evrest manzaralı Kalapatar’da mı gün doğumu daha güzel bunu tartışıyoruz 🙂 Fotografa doyup inişe geçiyoruz. Hedefimiz Gandruk’a varmak. Uzuun bir gün bizi bekliyor biliyoruz ancak çoğunlukla iniş oldugu için yol bizi korkutmuyor. Manzarası muhteşem yollardan keyifle iniyoruz. Yolda karşılaştığımız bir çok kişi varamazsınız dese de sonunda Gandruk’a varıyoruz. Kaldığımız hostelin manzarasına bayılıyoruz, karşılaştığımız en güzel köy Gandruk’tu sanırım.

Manzaraya karşı güzel bir yemek yiyoruz. Son yürüyüş günümüzde, düşündüğümüzden hızlı varıyoruz Nayapul’a. Yerel halkın kullandığı otobüs ile önce Pokhara’ya, 1 gün dinlendikten sonra tekrar Katmandu’ya geri dönüyoruz. Uçak bileti fiyatı en uygun olduğu için planımızda yer almamasına rağmen Malezya’ya uçmaya karar veriyoruz. Böylece Asya gezimizin birinci kısmını tamamlamış oluyoruz. Nepal’deki gezimiz tüm beklentilerin de üstünde büyüleyiciydi. Bir gün tekrar geleceğimizden emin veda ediyoruz Nepal’e.