San Cristobal De Las Casas Günlüğü

San Cristobal de Las Casas tek katlı rengarenk evleri küçük ama şık kafeleri ile Meksika’nın en güzel şehirlerinden biri. Gördüğümüz diğer Meksika şehirleri gibi tüm şehir büyük kilisenin önündeki ana meydanın etrafında toplanmış. Şehirde yapılacak en güzel şey adım adım sokakların tadını çıkarmak. Biz de öyle yapıyoruz.

DSCN1062 DSCN1072

DSCN1066 DSCN1064

Gerçek yaşam alanından çok bir film seti şirinliğindeki sokaklarda dolaşırken “Merhaba” diyor bir ses. 5 aydır Güney Amerika’da gezen Serdar ile tanışıyoruz. Güzel muhabbetimizi Serdar’ın Meksika lezzetleri ile yaptığı yemekle taçlandırıyoruz. Ertesi gün civardaki Maya köylerine gitmek için sözleşip ayrılıyoruz.

Meydandaki kilise

ilk durağımız  merkezi yönetime bağlı olmayan, kendi askeri ve polisi olan, farklı inanış ve ayinleri ile San Juan Chamula köyü. Köyde ilk dikkatimizi çeken giydikleri koyun postundan etekleri ve uzun örgülü saçları ile kadınlar oluyor.

DSCN1109 DSCN1108

Erkekler ise yine koyun postunda çoğunlukla beyaz bir kıyafet giyerken kafalarına kovboy şapkaları takıyorlar.

Köyün meydanına vardığımızda köy kilisesinin önünde kurulmuş onlarca masa görüyoruz. Panayır yeri gibi. Masaların etrafına toplanmış çoğunluğu geleneksel kıyafetli erkekler kasalarla aldıkları içkileri ve coca-cola’ları içerken sokak müzisyenleri ortamı şenlendiriyor.

Boş şişelerden saat kaçta başladıklarını tahmin etmeye çalışıyoruz, şu an saat pazar sabahı 11 olduğuna göre: “Dün gece??” Ruhlarını kirlettiğine inandıkları için fotoğraf çektirmeyi sevmiyorlar, saygı duyuyoruz.

Bir masadakiler, fotoğraf çekmek istediğimizi anlayıp, izin vermekle vermemek arasında kararsız kalıyorlar. “Biz görmeden çek” hoşgörüsündeler. İspanyolca bunları nasıl anlıyoruz bilmiyoruz, hissettik diyelim 🙂 İçkilerinden bize de ikram ediyorlar. Tadına bakıyoruz çok sert geliyor bize! Boş şişelere bir daha bakıp gülümsüyoruz. Kilisenin bahçesinde kadınlı, erkekli, çoluklu, çocuklu eğlence sürerken, kilisenin içine giriyoruz 20peso verip.

Adımımız atar atmaz şaşkınlıkla kalıyoruz. Daha önce böyle bir manzarayla hiç karşılaşmadık. Büyüleyici, gerçek dışı, şaşkınlık verici.. Fotoğraf çekmek kesinlikle yasak! Hristiyanlıkla eski Maya inancının harmanlandığı bu kiliseyi tasvir etmeye çalışalım:
Çoğunluğu üflemeli ve telli çalgılar çalan bir müzik grubu var içeride. Grup genç yaşlı 8-10 kişiden oluşuyor ancak yüksek tavanlı kilisede çıkan ses muazzam etkileyici. Çoğunlukla marş duygusu veren coşkulu parçalar çalıyorlar. Yerlerde, kilisenin zemininin üzerine serpilmiş çam ağacının yaprakları var, hiç bir sandalye, oturak yok herkes bu çam yapraklarının üzerinde yerlerde oturuyor. Yüzlerce insan gruplar halinde kilisenin her köşesinde mumlar yakıyor ama öyle 1-2 mumdan değil muntazam dizilmiş , rengarenk yüzlerce mumdan bahsediyoruz. Aile üyeleri çoluk, çocuk mumların etrafında yerde oturup dua ederken bir yandan da yanlarında getirdikleri içkiden ve koladan birer yudum alıyorlar. Etraf coca-cola şişeleriyle dolu, yüzlerce şişeye anlam veremezken sonradan öğreniyoruz, gazlı içecek olarak geğirttiği için insanların içindeki kötü ruhun çıkmasına yardımcı oluyormuş. İçeride yoğun bir duman-tütsü kokusu.. O tarafa doğru ilerliyoruz. Ellerinde taşıdıkları meşale tarzı köz ateşin üzerine kokulu yapraklar atarak dua eden yerel kıyafetli kadınlar, yine özel kıyafet ve sandaletleri ile tarih öncesi çağlardan kalmış görünen ayakta dua eden adamlar, ellerindeki kocaman çiçekleri sunağa bırakmak için sıraya girmiş tüm yaştan insanlar, yüzlerce mumu yakmaya çalışan gençler ve bizim için çok farklı ve büyüleyici olan bu manzaralara aşina sakince oturan çocuklar. Dumanların arasından insanları rahatsız etmemeye çalışarak geçiyoruz. Yanındaki adamın nabzını tutarak ona şifa vermek için yine mumların önünde dua eden yaşlı şifacı-rahip büyümüş gözbebeklerimiz ile onları seyrettiğimizi fark edip gülümsüyor bize. Uzun uzun sürüyor ayinleri. Onlar secdeye benzer hareketler ile dua ederken, Tibet’te tapınak önünde benzer hareketler ile ibadet eden budistleri, çok benzer hareketler ile namaz kılan müslümanları düşünüyoruz. Bunca benzerliklere rağmen dinler arası hoşgörüsüzlükler üzerine düşünmeyi erteleyerek dolaşmaya devam ediyoruz çok büyük olmayan kilise içinde. Müzik grubu coşkulu çalmaya devam ediyor. Yeni gelen bir kadın çam yapraklarını aralayarak, kendine bir yer açıyor. Yanında getirdiği mumları tek tek sabırla ama profesyonelce dizmeye başlıyor. Göz göze geldiğimiz insanlar sıcak gülümsüyor bize, rahatsız etmediğimize emin olup seviniyoruz. Saksafonlar çalmaya devam ediyor. Ayin devam ediyor. Kiliseden çıkarken bambaşka bir dünyaya tek adımla girip, tek adımla çıkabilmenin şaşkınlığındayız hala. Kilisenin bahçesinde tüm masalar kalkmış, kalabalık dağılmış herkes kilisenin içine girmiş, az önceki panayır yerinden geriye bir tek çocuklar kalmış. Ne güzel bir saatte gelmişiz!

Biraz daha dolaşıp diğer köye, Zinacantan’a gidiyoruz. Ya bu defa saati tutturamıyoruz ya da bu köyde çok heyecan verici bir şey yok. Kıyafetler Chamula köyündekilerden daha farklı, daha renkli.. Tanesi 80 kuruştan tacos’larımızı yiyip sokaklarda dolaşıyoruz.

DSCN1148 DSCN1141

Dönüş vakti artık. Taksi dolmuş mantığıyla çalışan araçlardan birine biniyoruz. 20 dk sonra şehir merkezindeyiz. Her gün kurulan envai çeşit meyve-sebzenin satıldığı pazarda dolaşıyoruz. Meyvelerin hemen hepsine aşinayız artık, Asya’da hepsini denedik. Nopales denilen kaktüs yaprağı görünümlü sebzenden alıyoruz Serdar’ın önermesi ile. Domates ve biber de tamam akşama bir menemeni hak ettik 🙂 Asya’da mutfaklı hostel bulmak kolay değildi ancak Meksika’da hemen hemen her hostelin mutfağı var. Meksika’da sokak mutfağı zengin, lezzetli ve ucuz olmasına rağmen mutfak bulmuşken kendimiz pişirmek istiyoruz. Köylerin dönüşünde kaldığımız hostelin hemen hemen yarı fiyatına bulduğumuz yeni hostelimize geçiyoruz geceliği 70peso (yaklaşık 12 TL). Bir gece de burada kalıp, yarın sabah yeniden yollara düşeceğiz Palenque’ye doğru.

Post Navigation

yün cami halıları
mide küçültme ameliyatı
mide küçültme
tüp mide, mide küçültme ameliyatı
Caminin önünde ve iki yanında geniş cami halısı dış avlusu olup bunun çevresi pencereli duvarlarla çevrilidir. Bu avulya 3 ü cephede olmak üzere, 8 kapıdan girilir. Şadırvan avlusu, 26 adet granit mermer ve porfir sütuna oturtulmuş, 30 kubbeyle çevrili geniş alandır. Mermer döşemeli bu geniş sahanın ortasında 6 mermer sütunlu şadırvan, sahanın azametini gösterir. Şadırvanın kemerleri, kabartma olarak Rumi geçmelerle ve köşebentleri, kabartma, lale ve karanfil motifleriyle bezelidir. İç avluya, biri cepheden ikisi yandan olmak üzere herbiri merdivenli 3 kapıdan girilmektedir. Bu kapılarla dış avlunun cümle kapısı, ozamana kadar benzeri görülmemiş bronz kapılardır. Kubbeden aşağı doğru indikçe mekan yayılmaktadır. Bu piramidel yükselme ve yayılma sonucunda göz yanlara ve yukarıya doğru aynı mesafelere ulaşmaktadır. Bu özelliklerden dolayı, mekanın neresinde olursanız olun, bütün mekana hakim görüş sağlarsınız. Kubbe yaklaşık olarak 43 metre yükseklikte ve köşeleri pandantifle doldurulmuş 4 muazzam kemer üzerine oturtulmaktadır. Caminin su basmanı üzerinde olması ve kubbe yüksekliği nedeniyle pencereleri oldukça fazladır. Böylece caminin içini süsleyen binlerce çini ve kalem işleri tatlı ışık altında görülmektedir. Caminin içindeki en önemli unsur, ince işçilikle yontulmuş mermerden yapılma mihraptır. Bitişik duvarları, seramik çinilerle kaplanmıştır fakat çevresindeki çok sayıdaki pencere onu daha az ihtişamlı gösterir. Mihrabın sağında, Caminin en kalabalık halinde dahi olsa, herkesin imamı rahatça duyabileceği şekilde dekore edilmiş mimber bulunur. Caminin içi her katında alçak düzeyde olmak üzere 50 farklı lale deseninden üretilmiş 20binden fazla çini ile döşenmiştir. Alt seviyelerdeki çiniler, geleneksel galerideki çinilerin desenleri çiçekler meyveler ve servilerle gösterişli ve ihtişamlıdır.
Onlarca birbirinden farklı ribon çeşidiyle firmamız, sizlere en kaliteli ürünü en uygun fiyatlardan vermeyi amaçlıyor. Resin ribonlar daha çok sentetik ve plastik etiketler için uygundur. Fiyatları Wax Resine göre daha pahalıdır. Resin ribon en dayanıklı ribon çeşididir. Aşınmaya, kimyasallara ve yüksek ısıya maruz kalacak etiketlerde tercih edilir.Tekstil baskılarında en ağır yıkamalara dayanıklı ribon olan resin ribon alkol testinde de çıkmamaktadır. Resin ribonla polyester, polimid ,polipropilen ve polietilen etiketlere baskı yapmak mümkündür. Reçine oranı diğer türlere kıyasla en yüksek seviyededir. Karışımında karbon, bazı kimyasallar, reçine ve balmumu kullanılır.
Fazla kilolardan mı şikayetçisiniz? O halde neden mide küçültme ameliyatı nı denemiyorsunuz. mide küçültme ameliyatı, zayıflamak isteyenler için kesin bir çözüm sunuyor. Üstelik çok kısa bir süre içersinde hayal ettiğiniz kilolara kavuşabilirsiniz.