Yuanyang Günlüğü

Uzun bir yolculuk sonunda pirinç terasları manzaralı hostelimize yerleşmiştik diye başlamak isterdim ama uzun yolculuğumuzu anlatmadan geçemeyeceğim.

DSCN2143 DSCN2155

Çin’in güneyine inmemizin en büyük sebebi pirinç teraslarını görmenin vakti nihayet gelmişti. Hiç bir güzelliğe ulaşmak kolay değildi Yuanyang’a giderken bunu bir kez daha tecrübe ettik. Lijiang’tan trenle, maalesef yine oturarak ama görece olarak daha konforlu 10 saatlik bir yolculuk sonrası Kunming’e varmıştık. Kunming şehir merkezinde hiç vakit geçirmeden pirinç teraslarının yer aldığı Yuanyang’a gidecektik. Tren istasyonu yakınından kalktığını öğrendiğimiz bir otobüsle şehirlerarası otobüslerin kalktığı ana durağa 1 saat sonunda varabildik. Yuanyang yolunun tadilatta olduğunu bu sebeple otobüslerin oraya gitmediğini bilet satıcısı kadının mimiklerinden anlayıp kısa bir hayal kırıklığı yaşasak da kadının yönlendirmesi ile apar topar Jin Shui otobüsüne bindik.

– Şimdi nereye gidiyormuş ki bu otobüs?

– Bilmem jinşan gibi bir şey söyledi sanki, geldiğimizi nasıl anlıycaz acaba 🙂

– Herkes inince ineriz 🙂

Evet 3 buçuk saatlik yolculuk sonrası herkes inince biz de indik 🙂

Hemen kalkacak olan Yuanyang otobüsüne aceleyle bilet alıp yetiştik. Minibüsten hallice olan araçla yolcu toplaya toplaya mükemmel manzaralar eşliğinde 2buçuk saatte Yuanyang’a gelmiştik. Daha doğrusu yeni şehir olan Nansha’a gelmiştik. Etrafımızı saran, “Abla Xinjie’ye taksi ister misin?” demeye çalışan, turist-seven kalabalık korsan taksicileri atlatıp, çok daha uygun fiyatla Xinjie’ye gidecek olan minibüse sonunda bindik. Xinjie Yuanyang’ın eski şehri diye geçiyor. Yani her şey yeterince karışık değilmiş gibi yeni şehre de eski şehre de Yuanyang deniyor. Hava kararmaya başlamıştı, 6 kişilik minibüste sessizce virajlı yolları tırmanıyorduk. Kendimizi kocaman bir dünya haritasında bir nokta olarak hayal ettik, manzaranın güzelliğinden mi, birbirini tanımayan 6 insanın sessizliğinden mi, çok istediğimiz bir yere yaklaşmış olmanın heyecanından mı bilinmez, yolda olmak ilk defa bu kadar büyülü gelmişti.  1 saat süren zorlu ama harika manzaralı yolculuğumuz sonrasında Xinjie’deydik. Çok az kalmıştı, şimdi de kalacağımız Duo Yi Shu köyüne gidecek minibüsü bulmalıydık. Bu saatte minibüs kalmadığını taksiyle gitmemiz gerektiğini söylediler. Taksi fiyatı çok yüksek geldiğinden, bu gece burada mı konaklasak diye düşünürken, bizi görüp kuaförden saçında boyasıyla çıkıp gelen, ingilizce konuşabilen otel sahibi kadının teklifini geri çevirmeyerek otelinde kalmaya karar verdik. İşimiz rast gidiyor muydu gitmiyor muydu karar veremedik ama dinlenme fikri bile bizi çok mutlu etmeye yetmişti. Sabah erkenden otel sahibinin ayarladığı araçla köye doğru yola çıktık. 1 saat daracık virajlı yollarda tırmanarak vardık Duoyishu köyüne.

Eveet “uzun bir yolculuk sonunda pirinç terasları manzaralı hostelimize yerleşmiştik” 🙂

DSCN2317 DSCN2377

Bölgede Hani ve Yi halkı başta olmak üzere 7 farklı halk yaşamını sürdürüyor. Farklı halklar kadınların giydikleri farklı giysiler ile birbirinden ayrılıyor. Çok renkli kıyafetleri ve renkli başlıkları ile özel bir törene hazırlanmış gibi görünen kadınlar ilgimizi çeken ilk şey oldu.

Hemen pirinç teraslarına doğru yürümeye başladık. Pirinç terasları bölgede yaşayan halk tarafından yaklaşık 1300 yıl önce inşa edilmiş.  Yemyeşil, her yerinden sular akan köyün içinden geçip terasların içine daldık. Çamurlara batarak, sulara girerek dolaştık tarlaların arasında.

DSCN2177 DSCN2199

Tarlada çalışan köylülerin pirinç toplamalarını izledik manzaranın keyfini çıkararak. Onlar bize “ne yapıyorsunuz burada dercesine bakıyor” ancak el sallayarak verdiğimiz selama hepsi gülümseyerek karşılık veriyordu.

DSCN2223 DSCN2211

Öğlen olmuştu, yanlarından geçtiğimiz bir aile çalışmaya ara verip yemek yemek için tarlanın bir köşesine doğru giderken bizi de yemeğe çağırdı. Israrlı davetlerini geri çevirmeyerek öğlen yemeklerinde onlara misafir olduk. Yemekte tabii ki pilav vardı. Pirinç tarlalarının ortasında pirinç yemekten daha doğal ne olabilirdi ki 🙂

DSCN2293 DSCN2292

Bir kaseye pilav doldurup yanına da haşlanmış yumurta verdiler. Bize çok tuzsuz gelen pilavı ortadaki acı biber sosuyla tatlandırmaya çalışıyorken onlar ısrarla diğer yemeklerden de almamızı söylüyorlardı. Daha tabaklarımız doluyken teyzeler üzerine daha da ekliyorlardı. Chopstick ile pilav yeme mücadelemiz onları çok eğlendirmişti 🙂 Onlara çok teşekkür edip yanlarından ayrılırken, yolda yeriz diye yumurtalarımızı ellerimize tutuşturdular. Mütevazı yemeklerini bizlerle coşkuyla paylaşan ailenin yanından ellerimizde yumurtalarımızla yüzümüzde gülümsemeyle ayrıldık. Tüm gün gezip vadinin aşağısındaki bir köye vardık. Bizi gören köy sakinleri hemen evlerine, bahçelerine davet ediyorlardı. Köydeki bir çok evde toplanan pirinçlerin kurutulup çuvallara doldurma çalışmaları vardı.

DSCN2310 DSCN2418

Büyüklerin işleri vardı biz de çocuklarla oynadık, gerçi hemen hemen hepsi bizi görünce kaçıp saklanıyordu ama yakalayabildiklerimizin fotoğraflarını çektik 🙂

DSCN2308   DSCN2349

Köyde ayrıca kocaman, yağlı, siyah domuzlar dikkat çekiciydi. Bize güzel pozlar vermeseler de onların da fotoğraflarını çekmeye çalıştık. Hava kararmadan kaldığımız köye dönmeliydik, yürüyerek gitmeyi planlıyorduk ama neyse ki tarlalarda çalışan kadınları köylerine bırakacak araçta bize de yer açtılar ve Hani kadınlarıyla birlikte köyümüze döndük. Tüm gün yürümemize rağmen oturmak istemiyorduk, sabah gelirken gördüğümüz daha büyük ve kalabalık görünen köye gitmeye karar verdik.

DSCN2393 DSCN2380

Köyde kocaman kazanlarla yemekler pişiriliyor, kurulan büyük sofralarda herkes birlikte yemek yiyor, yemek sonrası kadınlar sokakta hep birlikte bulaşıkları yıkarken, erkekler yöreye has içkilerini içip sohbet ediyorlardı. Köyde sürdürülen komün hayatı çok ilgimizi çekmişti. Biz köye vardığımızda bazı sofralar toplanmış kadınlar bulaşığa başlamıştı, bizi de sofralarına davet ettiler. Teşekkür ederek kazan kazan yapılan çoğunun ne olduğunu anlayamadığımız yemeğe oturmadık ancak kadınlarla vakit geçirdik. Kimi fotoğraf makinesinden kaçarken kimi profesyonelce poz veren Hani ve Yi halkının sıcaklığı sayesinde ( gerçi çocuklar hala kaçıyordu bizden ! ) keyifli vakit geçirerek hava kararmadan hostelimize varmak için izin istedik. Hostelimize 1 buçuk saatlik yürüme mesafesindeydik. Yol gözümüzde büyürken yanımızda duran araç bizi köye kadar bırakabileceğini söyledi, 15 dk sonra pirinç terasları manzaralı odamızdaydık 🙂

DSCN2167 DSCN2206

Erken uyumalıydık çünkü sabah güneşin doğuşunu izlemek için erken kalkacaktık. Ertesi gün yoğun sisten dolayı gün doğumunu izleyemesek de sabah yürüyüşü yapıp hostelimize geri döndük. Tüm gün sis kalkmayınca dünkü havanın ne kadar büyük bir şans olduğunu anlayıp sevindik 🙂 Aksiliklere üzülmek yerine yolunda giden şeylere sevinmek sanırım yolda geçirdiğimiz 1 buçuk ayın bize kattığı en önemli özelliklerden biri.

Otelden ayrılıp o uzuun yolu parça parça geri dönmeye başladık. Şu an 3. otobüsteyiz. Karanlıkta, sisler arasında yolculuğumuz devam ediyor, Jin Shui’ye varmak üzereyiz. Bu gece burada kalıp sabah Kunming’e geçmeyi planlıyoruz.

Not: Jin Shui’ye varmak üzereyiz yazdıktan biraz sonra otobüsümüz önümüzdeki bir çok araçla birlikte durdu. Dağ yolunda trafik olamayacağına göre bir sorun olmalıydı. Birileri araçtan inip baktı, şoför kontak kapattı. Herhalde şimdi gideriz, 5 dk ya kesin kalkarız derken, 2 saat bekledik. Sebebini öğrenemediğimiz 2 saatlik rötardan sonra Jin Shui’deydik. Tren istasyonunun hemen yanında gördüğümüz otele girdik. Pazarlığımızı yapıp geceliği 8.5 TL ye otele yerleştik.

Not2: Saat gecenin kaçı olursa olsun, fiyatını sorduğumuz şey ne olursa olsun mutlaka pazarlık etme alışkanlığını kazanmıştık. Gece zor bulduğumuz bir taksi bile söylediğimiz fiyatı kabul etmiyorsa, peki deyip dönüp gidebiliyoruz, ki genelde arkadan seslenip orta yol bulmaya çalışıyorlar ama biz tavrımızdan ödün vermiyoruz 🙂 Gece 11 de geldiğimiz zaten çok ucuz olan oteldeki hiç ingilizce bilmeyen amcayı da pazarlık yapmadan bırakmadık:) 1 yıllık bütçeyi kontrol altında tutmak kolay değilmiş 🙂

Post Navigation

yün cami halıları
mide küçültme ameliyatı
mide küçültme
tüp mide, mide küçültme ameliyatı
Caminin önünde ve iki yanında geniş cami halısı dış avlusu olup bunun çevresi pencereli duvarlarla çevrilidir. Bu avulya 3 ü cephede olmak üzere, 8 kapıdan girilir. Şadırvan avlusu, 26 adet granit mermer ve porfir sütuna oturtulmuş, 30 kubbeyle çevrili geniş alandır. Mermer döşemeli bu geniş sahanın ortasında 6 mermer sütunlu şadırvan, sahanın azametini gösterir. Şadırvanın kemerleri, kabartma olarak Rumi geçmelerle ve köşebentleri, kabartma, lale ve karanfil motifleriyle bezelidir. İç avluya, biri cepheden ikisi yandan olmak üzere herbiri merdivenli 3 kapıdan girilmektedir. Bu kapılarla dış avlunun cümle kapısı, ozamana kadar benzeri görülmemiş bronz kapılardır. Kubbeden aşağı doğru indikçe mekan yayılmaktadır. Bu piramidel yükselme ve yayılma sonucunda göz yanlara ve yukarıya doğru aynı mesafelere ulaşmaktadır. Bu özelliklerden dolayı, mekanın neresinde olursanız olun, bütün mekana hakim görüş sağlarsınız. Kubbe yaklaşık olarak 43 metre yükseklikte ve köşeleri pandantifle doldurulmuş 4 muazzam kemer üzerine oturtulmaktadır. Caminin su basmanı üzerinde olması ve kubbe yüksekliği nedeniyle pencereleri oldukça fazladır. Böylece caminin içini süsleyen binlerce çini ve kalem işleri tatlı ışık altında görülmektedir. Caminin içindeki en önemli unsur, ince işçilikle yontulmuş mermerden yapılma mihraptır. Bitişik duvarları, seramik çinilerle kaplanmıştır fakat çevresindeki çok sayıdaki pencere onu daha az ihtişamlı gösterir. Mihrabın sağında, Caminin en kalabalık halinde dahi olsa, herkesin imamı rahatça duyabileceği şekilde dekore edilmiş mimber bulunur. Caminin içi her katında alçak düzeyde olmak üzere 50 farklı lale deseninden üretilmiş 20binden fazla çini ile döşenmiştir. Alt seviyelerdeki çiniler, geleneksel galerideki çinilerin desenleri çiçekler meyveler ve servilerle gösterişli ve ihtişamlıdır.
Onlarca birbirinden farklı ribon çeşidiyle firmamız, sizlere en kaliteli ürünü en uygun fiyatlardan vermeyi amaçlıyor. Resin ribonlar daha çok sentetik ve plastik etiketler için uygundur. Fiyatları Wax Resine göre daha pahalıdır. Resin ribon en dayanıklı ribon çeşididir. Aşınmaya, kimyasallara ve yüksek ısıya maruz kalacak etiketlerde tercih edilir.Tekstil baskılarında en ağır yıkamalara dayanıklı ribon olan resin ribon alkol testinde de çıkmamaktadır. Resin ribonla polyester, polimid ,polipropilen ve polietilen etiketlere baskı yapmak mümkündür. Reçine oranı diğer türlere kıyasla en yüksek seviyededir. Karışımında karbon, bazı kimyasallar, reçine ve balmumu kullanılır.
Fazla kilolardan mı şikayetçisiniz? O halde neden mide küçültme ameliyatı nı denemiyorsunuz. mide küçültme ameliyatı, zayıflamak isteyenler için kesin bir çözüm sunuyor. Üstelik çok kısa bir süre içersinde hayal ettiğiniz kilolara kavuşabilirsiniz.